|
Post by Sharon on Jul 4, 2007 12:51:52 GMT -5
We kennen allemaal de 4 elementen: aarder, water, vuur en lucht.
Dit betekenen de elementen letterlijk: aarde: hier wonen wij, een planeet water: wij bestaan voor 70 % uit water, we kunnen dus ook niet zonder. Het grootste deel van de wereld is water vuur: licht en warmte lucht: de lucht bevat 20% zuurstof, zonder kunnen wij dus niet leven.
De elementen kunnen niet zonder elkaar bv. zonder lucht heb je geen vuur,... naast de letterlijke betekenis is er ook een symbolische:
aarde: praktisch, verstandig en betrouwbaar kleuren: bruin en groen noorden en de nacht water: gevoeligheid en wijheid willen vergaren kleuren: blauw westen en avond vuur: daadkrachtigheid, energie, vernietiging en activiteit kleuren: rood en oranje zuiden en middag lucht: opgewektheid, creativiteit en communicatie kleuren: geel en lichtblauw oosten en ochtend
Welk element past volgens jou het beste bij je? Welk element heb jij het meeste nodig? Denk aan een persoon die jij echt nodig hebt en welk element hij zou zijn. ....
|
|
|
Post by TheCharmedOne on Jul 4, 2007 15:40:27 GMT -5
ik dacht altijd dat water mij het meeste lag omdat ik zwemmen super vind maar ook blauw vind ik mooi en het kan rustig zijn maar ook onrustig en het is je vriend en vijand maar als ik dat lees, lijk ik meer op aarde...
|
|
|
Post by Sharon on Jul 5, 2007 4:18:52 GMT -5
om nog even aan te tonen dat de elementen samenhangen heb ik een gedichtje: vuur spuit woede uit zijn mond tot water hem ter hulp komt. Water valt als een zucht telkens uit de grijze lucht. Lucht is overal om ons heen door de aarde nooit alleen. De aarde kan blijven bestaan door de vlammen die uit vuur onstaan. Zo gaat de cirkel telkens rond zonder dat er een eind aan komt. Want al zijn de elementen elk apart ze hebben tezamen 1 groot hart. Dus als eentje stopt met kloppen zullen ze allemaal eens stoppen. Zo hopelijk maakt het het wat duidelijker, sorry als dit juist niet zo is ik denk dat ik aarde of water ben, denk het meeste aarde
|
|
|
Post by TheCharmedOne on Jul 5, 2007 7:57:02 GMT -5
leuk gedicht, al snap ik het niet zoo goed
|
|
|
Post by Sharon on Jul 5, 2007 13:01:46 GMT -5
wat snap je niet? misschien kan ik het uitleggen
|
|
|
Post by TheCharmedOne on Jul 5, 2007 13:58:47 GMT -5
maar ik snap het wel, alleen moet je er zo over nadenken enzo... beetje moeilijk uit te leggen...
|
|
|
Post by Sharon on Jul 6, 2007 9:52:52 GMT -5
heb ik ooit gezegd dat je er niet over na moest denken?
|
|
|
Post by moondance on Aug 8, 2007 15:45:38 GMT -5
haha zo te zien niet vaak ligt je eigen element aan je sterebeeld zo ver ik weet
|
|
|
Post by imasingpiper on Aug 9, 2007 4:49:30 GMT -5
ja ik heb zo'n boekje; Mijn element is Vuur. Wnr nog iemand het zijne wil weten? Geef gwn je sterrenbeeld en astroloog imasingpiper weet het u te vertellen.
|
|
|
Post by imasingpiper on Aug 9, 2007 5:41:15 GMT -5
Ga zeker eens naar "astroloog imasingpiper" op dit forum en daar weet ik je vragen te beantwoorden:d
|
|
|
Post by charmedboy on May 18, 2008 2:07:00 GMT -5
Zo leer je ook een wat nieuws. Nou m,n horoscoop is kreeft en ik ben dol op water en zwemmen dus dat zal het wel zijn maar aarde kan ook wel. En ben een ochtendmens ben gelijk wakker.
|
|