|
Post by Sharon on Jul 4, 2007 12:58:41 GMT -5
Het beeld van de heks tegenover vroeger is erg verandert. Heksen hebben heus geen puntige neus, immense wratten, zwarte punthoeden,... . Er kan een heks naast jou zitten zonder dat je het zelf weet. Een heks toverd niemand om in een pad of vliegt 's nachts rond op een bezemsteel. Ze houden gewoon van de natuur en proberen een balans te vinden tussen goed en kwaad, licht en donker, ying en yang. Net als gewone mensen vieren ze feesten alleen zijn dat niet zoals de onze pasen, kerstmis,... . Heksen zijn ook niet enkel vrouwen, een man kan net zo goed een heks zijn. Maar dezer tijden hebben heksen dus net als een ander een gewone baan, gewoon gezin,... . Hekserij is in de maatschappij nog niet voledig geaccepteerd omdat men niet echt weet wat het juist inhoudt, daarom lopen heksen er vaak niet mee te koop dat ze heksen zijn.
Ik ben benieuwd of er op dit forum een heks of wicca (hoe je het ook wil noemen) aanwezig is of jij iemand kent die een heks is. Voor je vraagt of ik een heks ben, het antwoord is nee. Ik ben er gewoon in geïnteresseerd maar ik ben het zelf niet.
|
|
|
Post by moondance on Aug 8, 2007 15:50:32 GMT -5
ik ben wel bezig met wicca maar de school schiet het er bij in:(
vroeg verdiepte ik me in kruide en maakt er thee van of zalf tegen dingen maar daar heb ik de tijd niet meer voor. dit wekend was er een feest maar daar kon ik niet naar toe.
Halloween doe ik wel ik eer de geesten en leg een appel bij de deur mag alleen niet een glas wijn neer zetten maar ik deed vroeger ook wel ritulen maar doe ik ook nie meer van wege tijd gebrek.
dus ik wil me niet echt een wiccan noemen
|
|
|
Post by Sharon on Aug 9, 2007 6:02:30 GMT -5
heb je leuke kruidenrecepten?
|
|
|
Post by moondance on Aug 9, 2007 6:27:51 GMT -5
jaah heb er een paar op geschreven in een boekje maar ben dat boek je een beetje kwijt zal eens wat dingen hier neer zetten
|
|
|
Post by Sharon on Aug 9, 2007 10:54:08 GMT -5
leuk ;D
|
|
|
Post by moondance on Aug 9, 2007 11:12:36 GMT -5
heb een makkelijk is een thee voor allergie (hooikoorts achtig helpt niet altijd even goed(A) neem 20 gram Kamille en 20 gram duizendblad (kun je halen bij een kruidewinkel) dit mengen en 1 eetlepel in een kopje heet water even in laten treken en het er uitzeven. deze driemaal daags gedurende 3 weken een kopje drinken;)
andere dingen komen nog
|
|